אופטימיזציה לעמוד עסקי בפייסבוק – כללי הברזל



פייסבוק נחשבת לרשת החברתית המובילה בעולם. להבדיל מלינקדאין, המוגדרת במובהק ובמוצהר כרשת עסקית-חברתית, פייסבוק לא כיוונה, מלכתחילה, להיות פלטפורמה עסקית, אולם מגוון האפשרויות שהיא מציעה והמשתמשים הרבים שלה הפכו את הדפים העסקיים שבה ל-Must לכל בעל עסק או ארגון הרוצה להפגין ניראות ברשת האינטרנט.

 

מהו עמוד עסקי בפייסבוק?

מדובר בעמוד המנוהל על ידי בעל פרופיל אישי ומטרתו להכיל מידע רלוונטי אודות הארגון או בית העסק, פוסטים הקשורים לעסק, מידע המעניין את הגולשים, פרסומים שיווקיים, תמונות וסרטונים, הנעה לפעולה, אירועים מיוחדים וכד'. האטרקטיביות של דף כזה חשובה ביותר שכן עקרון הפעולה של פייסבוק הוא הוויראליות, כך שכל פעולה של משתמש חושפת את חבריו לתוכן עליו הגיב, עשה לייק או שיתף. זה מה שהופך את הפייסבוק לכלי שיווקי מעולה, המאפשר לנו להגיע לאלפי אנשים כמעט ללא מאמץ.קידום בפייסבוק

 

כללי הברזל

על מנת למקסם את התועלות שבקידום בפייסבוק, ישנם מספר כללים עליהם יש להקפיד, מאחר, וכאמור, כל פיסת מידע מגיעה לאוהדי הדף ומשם מתפשטת במהירות למעגלים נוספים:

מילות מפתח רלוונטיות – על מנת לזלוג מהפייסבוק למנוע החיפוש של גוגל, מומלץ ששם העמוד עצמו יכלול לצד שם העסק, מספר מילות מפתח רלוונטיות שתאפשרנה לגולשים להגיע אליו גם בעת חיפוש חיצוני.

ציון מקום פיזי של בית העסק – במידה ולא מדובר בעסק וירטואלי בלבד, מומלץ לציין את מיקומו האמיתי בדף העסקי שבפייסבוק. לקוחות וספקים המבקרים בעסק יוכלו לבצע צ'ק-אין וכך לחשוף את העסק לגולשים נוספים.

תכנים טקסטואליים – מספר קווים מנחים: אורך: פוסטים קצרים (בין 100 ל-250 תווים) נחשבים לאפקטיביים הרבה יותר מפוסטים ארוכים. תדירות: לפחות פוסט אחד ליום בגיוון בין פוסטים שיווקיים לפוסטים ענייניים. הנעה לפעולה, שאילת שאלות או בקשה לשיתוף מייצרים אינטראקציה גבוהה הרבה יותר מפוסטים סתמיים. השתדלו שלא לעורר מחלוקות או להעלות תכנים העלולים לגרום אי נוחות לאוהדי הדף.

ויזואליה – יש להתאים את התמונות לגדלים האופטימליים המוכתבים על ידי פייסבוק ומשתנים מידי פעם. כך, תוכלו להפיק את מרב האפקט החזותי ולמשוך גולשים נוספים לעמוד.

תזמון – מחקר של חברת Klout מגלה נתונים מפתיעים: תגובות לסטטוסים מגיעות בשני גלים במהלך ימי החול בשבוע, הראשון בשעות העבודה בין 09:00 ל-15:00 והשני בין השעה 19:00 ל-20:00. הצלבה של נתונים אלה עם האנליטיקס שבדף שלכם, תוכל לתת לכם מושג טוב למדי למתי לכוון את פרסומם של פוסטים חשובים.