המדריך המלא לבניית מועדון לקוחות

לקוחות


הקמת מועדון לקוחות היא שיטה מצוינת להגדלת רווחים

כיום כמעט כל אחד מחזיק בארנקים מלאים בכרטיסי מועדון של רשתות שונות ועסקים שונים. יותר ויותר חברות ורשתות הבינו שאחת הדרכים הנוחות ביותר להרוויח היא על ידי בניית מועדון לקוחות. למה מועדון לקוחות זה עניין רווחי? ראשית, דמי ההצטרפות של חברי המועדון מעניקים הכנסה נוספת, כמו גם דמי החידוש מדי שנה. בנוסף, לקוחות שהם חברי מועדון יעדיפו לקנות ברשת או בחנות בה הם חברי מועדון מאשר אצל המתחרים זאת משום שכך הם נהנים מהנחות, צוברים נקודות, ולמעשה מרוויחים הרבה יותר. עם זאת, בניית מועדון לקוחות הינה תהליך מורכב אשר חשוב לעשותו באופן מסודר.

כיצד בונים מועדון לקוחות?

הגדרת מטרות וכוונות

לפני שמתחילים בבניית מועדון לקוחות חשוב ראשית להגדיר מהי מטרת מועדון הלקוחות, מהם עקרונותיו הבסיסיים, איזה מידע נרצה לקבל מהלקוחות, איך נהפוך את המועדון שלנו לאטרקטיבי יותר ומה יהיה ייחודו, וכיצד תתבצע התקשורת מול הלקוחות. הגדרה ברורה של כל הסעיפים הללו תעזור בבניית המועדון ובתפעולו.

תוכנת ניהול וכרטיסים

לאחר שהגדרנו את מטרות מועדון הלקוחות, את דרכי הביצוע, ואת ייחודו של מועדון הלקוחות, יש צורך ברכישה של תוכנת ניהול למועדון הלקוחות, והפקת כרטיסים. כמו כן, בשלב הזה כדאי גם להפיק טפסי הצטרפות אשר יתאימו לפרטים הנחוצים בתוכנת הניהול על מנת שניהול הידע של מועדון הלקוחות יתבצע כהלכה.

פרסום

לאחר שהתהליך הראשוני של תכנון המועדון ורכישת האמצעים לקיום המועדון הסתיימו, הגיע הזמן להתחיל בבניית מועדון לקוחות בפועל. פרסום ושיווק של מועדון הלקוחות תוך כדי שיווק של מבצעי הצטרפות אטרקטיביים הם הדרך העיקרית לצירוף לקוחות חדשים למועדון החדש.

לקוחות

מועדון לקוחות דורש גם ניהול ידע ותכנון לעתיד

בניית מועדון לקוחות אינה מסתכמת בשלושה שלבים ויש צורך בתחזוקה שוטפת של מועדון הלקוחות וניהול הידע שנצבר על הלקוחות בצורה חכמה, כמו למשל מבצעים בהתאמה אישית, מבצעים בימי הולדת וימי נישואין, ועוד. על מנת לעשות זאת בצורה הטובה ביותר מומלץ להיעזר בחברה המתמחה בבניית מועדוני לקוחות אשר תלווה אתכם לכל אורך הדרך.

המאמר נכתב באדיבות שופנינג כארד – ניהול מועדון לקוחות