הקמת קמפיינים בגוגל

קידום ממומן


קידום ממומן – מטפסים להצלחה

בין שלל שיטות השיווק, הפרסום והקידום באמצעות האינטרנט, בולטת אסטרטגיה אחת שמשאירה את כל המתחרים הרחק מאחור במנועי החיפוש המרכזיים. ברוכים הבאים לתחום הקידום הממומן – פי.פי.סי (ראשי תיבות של "תשלום לפי הקלקה"), שהצליח להפוך אלפי עסקים וחברות לסיפור הצלחה בתוך זמן קצר. מה זה בדיוק קידום ממומן? כיצד הוא עובד? למי ומתי הוא מתאים? הישארו – וגלו.

קידום ממומן, בניגוד לקידום אורגני, הינו שיטת קידום באינטרנט שבה בעל העסק משלם למנוע החיפוש (גוגל, במרבית המקרים) על מנת להופיע בראש עמוד החיפושים בתרחישים שונים. בסיס השיטה המצליחה הזו טמון בעובדה שבעל החברה (הלקוח) משלם למנוע החיפוש רק בכל פעם שגולש מקליק על הקישור הממומן של הקמפיין. הקישור יכול להופיע בצד עמוד התוצאות או בראשו. לרוב הוא יהיה צבוע בצבע שונה, יבלוט מעל כל השאר ולצידו ייכתב באופן בולט שמדובר במודעה ממומנת.

קידום ממומן – כל היתרונות

היתרון הבולט ביותר טמון בתוצאות שהוא משיג. זה ממש לא אומר שכל קידום בשיטה זו נוחל הצלחה והופך את בעלי העסק למולטי-מיליונרים. אך אם עושים זאת נכון, סיכויי ההצלחה גבוהים. נקודה חשובה נוספת היא השליטה בגובה התקציב של קמפיין גוגל. אתם בוחרים כמה לשלם וכשמגיעים למכסה, מחליטים אם להמשיך. לדוגמא, החלטתם להשקיע 3,000 דולר בתקציב הקמפיין. מחיר הקלקה נקבע על דולר אחד. אחרי 3,000 הקלקות תצטרכו להכריע באם להמשיך או להפסיק.

יתרונות נוספים של קידום ממומן נעוצים בעובדה שניתן ליישם את הקידום במאות ביטויי חיפוש שונים ורלוונטיים, בעובדה שהתהליך הינו מהיר ומיידי, ובכך שאת התוצאות ניתן לבחון בזמן אמת וזמן קצר על מנת לתכנן את המשך הפעילות. חסרונות? אולי רק העובדה שיש לא-מעט גולשים שפחות אוהבים את המודעות הממומנות. גם העלויות אמנם נשלטות, אך במקרים מסוימים, תהיינה גבוהות יותר מאשר בקידום אורגני. ובכל זאת, אין כל ספק, יש הרבה יותר יתרונות מאשר חסרונות.

קידום ממומן

בניית קמפיין בגוגל

באם אתם מעוניינים לבנות קמפיין ממומן בגוגל תצטרכו לתכנן נכון את הקמפיין וזאת על ידי מחקר מילות מפתח, הכרת המתחרים, הידע כיצד ליצור מודעת קמפיין אטרקטיבית בהשוואה למתחרים, מילות המפתח אותן מעוניינים לשלב בקמפיין,הפופולאריות של כל מילת מפתח ועוד. לאחר התכנון יש לקבוע את העלות פר קליק, דבר שישפיע במידה ניכרת על המיקום של הקמפיין. העלות נקבעת לרוב על פי רלוונטיות מודעת הקמפיין ביחס לחיפושים של הגולשים ופופולאריות מושג המפתח. השלב השלישי יהיה כתיבת מודעת הקמפיין, דבר שצריך להתבצע במקצועיות שכן האטרקטיביות והרלוונטיות של המודעה תשפיע על כמות ההקלקות והשלב האחרון יהיה פרסום הקמפיין בגוגל! בהצלחה!