כיצד מבוצע ניקוי מוניטין ולמי זה מיועד?

ניקוי מוניטין


ניקיון מוניטין
ניקיון מוניטין

המרחב הווירטואלי הוא המקום שבו נקבע המוניטין שלנו כיום, לטוב ולרע

כמעט כל אחד מאתנו ניסה בשלב כזה או אחר, ברצינות או שלא, לחפש את שמו בגוגל רק כדי למצוא את התוצאות שמנוע החיפוש המוביל בעולם נותן על שמו ולבחון את המוניטין שיצא לנו ברשת. ואכן, ככל שאנחנו צוברים יותר אזכורים ויותר תנועה ברשת, וככל שהעסק שלנו או שתדמיתנו הציבורית גדלות, האזכורים ברשת גדלים וזהו תהליך שיכול להיות שלילי בדיוק כפי שהוא יכול להיות חיובי. לדוגמה, במודל עסקי ומסחרי, גם מאה לקוחות מרוצים ומאושרים לא יכולים לעשות לנו שירות חיובי, כמו שלקוח ממורמר (ואולי אפילו שקרן) אחד יכול להסב לנו נזקים חמורים במרחב האינטרנטי. בדיוק בשביל לתת מענה למצב כזה קיימות אפשרויות ושירותים של ניקיון מוניטין ברשת האינטרנט.

כיצד מבצעים ניקיון מוניטין במידה ואנחנו זקוקים לו, ומי מזדקק לשירות מסוג זה?

  • ניקיון מוניטין מתבצע על פי רוב בצורה רב מוקדית, כשהדגש ניתן לכמה וכמה נקודות בכדי לנקות לחלוטין את המוניטין השלילי שלנו ברשת. הדגש יכול להינתן לדחיקת תוצאות ואזכורים שליליים במנועי חיפוש מובילים (עם דגש על גוגל) במקביל ליצירה וקידום של אזכורים חיוביים, הבלטה של אינטראקציה חיובית עם לקוחות וביקורות חיוביות עלינו ועל השירות שאנחנו מספקים, יצירה, שליטה ובקרה קפדנית על פרופילים ברשתות חברתיות, וכן בקרה צמודה על כל אזכור חדש שנוצר לנו במרחב הווירטואלי.
  • באופן כללי, לא רק עסקים מסחריים שרוצים למשוך לקוחות זקוקים לשירות ניקוי המוניטין. גם אנשים פרטיים, כמו אנשי עסקים או ציבור, עורכי דין, רופאים ושאר עוסקים חופשיים זקוקים לשירות מסוג זה לעתים קרובות. בעידן כמו שלנו, שבו אנשים מקבלים החלטות ומחפשים שירותים באופן כמעט בלעדי דרך רשת האינטרנט, המוניטין הווירטואלי שלנו הוא משאב חשוב במיוחד.

גם עסקים ואנשים ישרים יכולים להיות מוכפשים במרחב הווירטואלי, כדאי שתהיו מוכנים

אם בשלב זה אתם חושבים ששירות ניקיון המוניטין לא רלוונטי אליכם משום שאתם ישרים, אנחנו מצדיעים לכם על היושר אבל נוזפים בכם על הנאיביות שלכם. אנחנו חיים בעולם תחרותי ולעתים חסר רחמים, וגם אנשים ישרים מוכפשים דרך קבע, בעיקר במשאב זמין ופשוט כמו רשת האינטרנט.