לא רק גוגל – אילו מנועי חיפוש נוספים שולטים בשווקים בעולם?

מנועי חיפוש


כולנו מכירים את שם המותג גוגל, השם שנהיה אחת המילים הראשונות שהתינוקות של היום לומדים. מה היינו עושים בלי גוגל, או יותר נכון, מה עשינו לפני קצת יותר מ-20 שנה כשגוגל עוד היה רק רעיון בתולי? חשוב לזכור שלפני המצאת גוגל, וגם אחריה, מנועי חיפוש אחרים מספקים שירותי חיפוש ברחבי העולם, עם זאת, גוגל הוא מנוע החיפוש השולט באוכלוסיית האינטרנט הישראלית ובכלל בנתח משמעותי מכלל הגולשים בעולם.

באילו מנועי חיפוש עושים שימוש בעולם?

נכון, גוגל היא באמת מנוע החיפוש השולט בעולם. גוגל הוא האתר בעל מספר הכניסות היומיות הגבוה ביותר בעולם כבר מלמעלה מעשר שנים. וזאת בלי אתרי הבת של גוגל, אתרי תמיכה ושותפים, ואתרים בהם גוגל מפרסמת. לצד גוגל ישנם מנועי חיפוש פופולאריים אחרים לחיפושים כלליים, וגם מנועי חיפוש ספציפיים לחיפושים מתקדמים בתחומי עניין ספציפיים. שני מנועי חיפוש פופולאריים בארצות הברית בהם נעשה שימוש על ידי מספר לא מבוטל של משתמשי אינטרנט הם BING ו-YAHOO, שלפי המספרים מושכים 30% מהחיפושים בארה"ב בקירוב.מנועי חיפוש

מה קורה בסין?

השלטון הסיני כיום הוא קומוניזם, שלטון שמרשה לעצמו לצנזר מידע הנכנס לארץ מן המערב. סין היא אחת המעצמות הגדולות בעולם, מספר תושביה מונה קרוב למיליארד וחצי אנשים, כ20% מאוכלוסיית העולם הכללית. בסין השימוש בגוגל אסור, וכך גם ב-YAHOO ואפילו בפייסבוק. ישנם מנועי חיפוש סיניים מקבילים, הפופולארי בהם הוא Baidu, המופעלים על ידי גורמים פנימיים המספקים שירות דומה לאלו המערביים. החיפוש מצונזר על ידי השלטון המקומי, ולא מאפשר קבלת תוצאות שיכולות להסיט את העם כנגד השלטון. קידום בגוגל לא אפשרי במעצמת העל שמאיימת להשתלט על העולם, מכיוון שגוגל לא קיים בה.

עוד מדינה שלא סופרת את גוגל

גם רוסיה שומרת יחסית על עצמאותה בכל הקשור למנועי חיפוש. אמנם תושבי רוסיה משתמשים גם בגוגל, אך מרבית תושבי רוסיה משתמשים במנוע חיפוש מקומי בשם YANDEX.

איזה מנוע חיפוש שולט בארץ?

בארץ התמונה די ברורה – גוגל הוא מספר אחד בכל הקשור לאספקת מידע על גבי רשת האינטרנט למשתמשים ישראלים. 90% מהמשתמשים בארץ פונים לגוגל כבחירה הראשונה שלהם לחיפוש מידע מכל סוג שהוא. מכיוון שגוגל תומכת בחיפושים מקומיים, משתמשי האינטרנט הישראליים מצליחים לקבל את המידע הדרוש להם מאתרי אינטרנט ישראליים, לצד אתרים מן העולם. מנועי החיפוש הפופולאריים בארצות הברית עובדים קצת אחרת עבור השוק הישראלי שמספק את סחורת התוכן שלו בעברית, שפה שאלגוריתם החיפוש של בינג למשל, לא חכם מספיק כדי לאנדקס בצורה נאותה ולדלות ממנו רעיונות מרכזים בפשטות וביעילות. רבים החלו להתעניין בשנים האחרונות בתחום של קידום אתרים בגוגל, מתוך ההבנה שזוהי אחת הדרכים המרכזיות באמצעותן ניתן להביא לגדילה משמעותית בהיקף הלקוחות של העסק.

קידום בגוגל בישראל – תחום צעיר שתפס תנופה

קידום בגוגל הוא תחום צעיר מאוד, שהגיע לארץ עוד בשלביו הראשונים של גוגל. עד לפני כעשור, מספר מקדמי האתרים בארץ היה נמוך ביותר, ומעטים ידעו את סודות האלגוריתם לפיו גוגל מדרג עמודי אינטרנט שונים על גבי רשת האינטרנט. כיום ניתן למצוא מקדמי אתרים רבים, חברות ופרטיים, ואף בתי ספר רבים שמציעים קורסים בתחום של קידום אתרים לקהל הרחב. כיום, יותר מתמיד ההבנה שגוגל שווה לנו כסף היא הבנה שעומדת בבסיס הדברים, ודוחפת מפרסמים ובעלי אתרים להתאים את האתר שלהם למנוע החיפוש המוביל בעולם ובשוק המקומי בפרט. תארו לכם מצב בו היתם מופיעים בתוצאה הראשונה בכל פעם שמישהו היה מחפש את תחום העיסוק שלכם.. חושבים שאתם יכולים לעמוד בקצב הזמנות שכזה?

שילוב של קידום בגוגל עם אפשרויות שונות של שיווק באינטרנט

אף על פי שקידום אתרים בגוגל יכול להכניס לנו הרבה כסף ולקוחות חדשים לעסק, אסור לנו לשכוח שקידום מסוג זה יכול לקחת זמן ואין זה עניין מידי. במידה ואתם מעוניינים להגיע לתוצאות מידיות, לצד עבודה לטווח הרחוק על ידי קידום בגוגל, אתם יכולים לשלב את מאמצי הקידום שלכם עם אפיקי שיווק אינטרנטיים אחרים. אפיקים אחרים העומדים לרשותכם הם קידום ממומן בגוגל או בפייסבוק, מודעות באתרים גדולים ובפורטלים, או אפילו שליחת אימיילים לרשימות תפוצה. במידה ואתם מעוניינים להיפטר מעודפי מלאי או ליהנות מחשיפה גבוהה למוצר או שירות חדש, אתם יכולים להנפיק קופון בכל אחת מרשתות הקופונים האינטרנטיות כגון גרופון או הדיל היומי, ולהגיע לחשיפה גבוהה, ולכמות יפה של הכנסה, בתנאי שהמחיר בו נקבתם הוא לא מחיר הפסד.

לסיכום, אם אתם משווקים במדינות שונות, מומלץ לבחון אילו מנועי חיפוש רלוונטיים עבורכם. אם אתם משווקים בארץ, כנראה שגוגל יהיה מנוע החיפוש העיקרי שתתמקדו בו.