למה כל עמוד באתר צריך מטרה משלו

10 טיפים לקידום העסק שלכם


אתרי אינטרנט מאפשרים להציג עולם שלם של תוכן ומידע ממוקדים לנושא אחד מסוים. בכל עמוד באתר יש מידע או תוכן אחר, ולכן יש חשיבות גבוהה ביותר להתאמת המטרה הספציפית של כל עמוד לצרכים השיווקיים שלנו.

בעת כתיבת התוכן לכל עמוד, נחליט האם נרצה שהתוכן יספק מידע ואינפורמציה, או שנרצה מאמר הקורא לפעולה מסוימת ומבצע פעולות משיכה אקטיביות יותר. בסופו של דבר, חשוב לזכור כי לכל עמוד באתר – מטרה משלו.

מדוע חשוב לקבוע מטרה לכל עמוד באתר?

כאשר נחליט על מטרה אחת מרכזית וממוקדת לעמוד שלנו, הדבר יקל על כל הגורמים:

אל תתנו לגולש להסתבך. הציגו לו את מה שחיפש1. יקל על כותב התוכן בעמוד, מכיוון שהוא לא יצטרך להתפזר על פני נושאים רבים אלא יוכל להתמקד בכתיבתו.

2. יקל על הגולש שיבין את אופי המאמר כבר בפסקה הראשונה ויגדיל את זמן ההישארות באתר. גולשים לא אוהבים להתחיל לקרוא טקסט שנראה אינפורמטיבי ולגלות שרובו המוחלט בעצם משווק את החברה שכתבה אותו. קביעת מטרה מסוימת לכל עמוד מאפשרת לנו לשלוט נכון בתנועות הלקוח בתוך האתר.

פעמים רבות הלקוח נוחת באתר שלנו כי מצא מידע אותו אנו מספקים בעמוד אינפורמטיבי. לאחר שקרא את המידע, הוא מתעניין בשירותים שהחברה מציעה ועובר לדף אחר. במידה והדף הינו דף שיווקי הכתוב בצורה טובה, ייתכן מאוד והדף הבא בו יבקר הלקוח הוא דף צור הקשר.

ומה קורה כשנקבעות יותר ממטרה אחת?

תמיד עדיף להישאר ממוקדים, מכיוון שחוסר מיקוד יביא לבלבול של הגולש ושל גוגל; גולש אשר מקבל טקסט בו מספר סגנונות כתיבה יכול לפספס את המסר המרכזי ולהתמקד בתפל ולא בעיקר. מעבר לכך, גולש אשר לא מצא את מה שחיפש – יתכן ויצא מהאתר אחרי שקרא עמוד אחד בלבד – מה שעלול להשפיע לרעה על קידום האתר.

לכן, כשנרצה להעביר מסר מסוים ללקוח עדיף לעשות זאת בצורה ממוקדת ויעילה ולקבוע לכל עמוד באתר מטרה משלו.

איך להתאים את ההנעה לפעולה למטרה של העמוד

מאמרים אינפורמטיביים אמורים לספק ללקוח מידע על תחומים מסוימים בו הוא מתעניין. במידה והמידע הזה יכול להיות לו לעזר בשירות מסוים, ייתכן והוא יבין בזכותו שהשירות המוצע מכיל מענה לדרישותיו.

רצוי שמאמר אינפורמטיבי יגרום ללקוח להגיע לעמוד יותר שיווקי באתר או ליצור קשר לפרטים נוספים. הנעה אפשרית לפעולה בעמוד אינפורמטיבי יכולה להיות "במידה ואתם מעוניינים בפרטים נוספים, מומחי השירות שלנו ישמחו לעמוד לשירותכם ולענות על כל שאלה". ניתן גם להניע לפעולת הגולש הנמצא בעמוד השיווקי במשפטי הנעה ישירים ואגרסיביים יותר.

לסיכום, כל עמוד באתר האינטרנט שלנו אמור לכוון את הלקוח לבצע פעולה מסוימת, בין אם להתקשר, להשאיר פרטים, או לעבור הלאה לעמודים אחרים באתר אליהם נכוון את הלקוח באמצעות בנייה נכונה של התוכן באתר. על מנת להקל על עמודי האתר לבצע את שנדרש מהם, נקבע מטרה ספציפית לכל עמוד שתעזור במיקוד של התוכן ופעולות השיווק.



Leave a Reply

האימייל לא יוצג באתר.