מדיה חברתית

מהו אחוז נטישה ואיך הוא משפיע על האתר בגוגל

השימוש במדיה החברתית הוא אולי המהפך הגדול והמשמעותי ביותר שהתחולל בעשור האחרון בעולם הפרסום ובכלל.
למה בדיוק הכוונה? מדיה חברתית היא שם כולל לאתרי אינטרנט אשר בהם מי שיוצר את התוכן הוא לא בעלי האתר – אלא הגולשים עצמם שיוצרים ביניהם אינטראקציות רבות, מעלים, משתפים ומגיבים על תוכן – וכך יוצרים רשת חברתית ענפה.

כמובן שבפלטפורמות אלו, יש גם מקום לחברות עסקיות לפעול, לשווק, לפרסם ולייצג את עצמן. כיצד הדבר נעשה ובאילו מדיות חברתיות מדובר?

התפתחות המדיה החברתית והפונקציות שלה עבורכם

  • התפתחות המדיה – רשתות של מדיה חברתית החלו להופיע באינטרנט בתחילת העשור הקודם, סביב השנים 2002-2004.
    המדיה החברתית המשמעותית הראשונה הייתה מייספייס, ששמשה בעיקר מוזיקאים. הבאה בתור הייתה פייסבוק שהחלה ב2004 וצברה תאוצה בעולם בשנים 2006-8. טוויטר יצאה לעולם ב2006, ובעקבותיה גם לינקדאין כרשת חברתית לעסקים, וכמובן – גוגל פלוס שהושקה לפני מספר שנים.
    קבלת פידבק מלקוחות באמצעות מדיה חברתית
  • פידבק מלקוחות ולקוחות פוטנציאליים – אחד הכלים החשובים של המדיה החברתית בהקשר הפרסומי, הוא קבלת הפידבק ישירות מהלקוחות והגולשים. כך עולם הפרסום והשיווק שינה לגמרי את פניו. כיום, כל גולש יכול להביע את דעתו על עסק או ארגון – ואותו ארגון יכול להגיב בחזרה. זהו כלי רב עוצמה שיכול להשפיע לחיוב או לשלילה.
  • מענה ושירות לקוחות דרך המדיה – אם כן, מדיה חברתית יכולה להיות קבורת החמור של עסק – אבל היא גם יכולה לרומם אותו.אם עסק מקבל תלונה מגולש זועם שמשתף פוסט במדיה החברתית – אותו עסק יכול לענות בחזרה, בצורה מנומסת, לתת תשובה מנומקת ושירות מעולה – ובכך להעלות את קרנו באופן משמעותי.

דוגמאות מהעולם האמיתי

קל לראות איך עמודים שונים ברשתות המדיה החברתית, הפכו לסיפור הצלחה של ממש. עמוד הפייסבוק של יאיר לפיד נחשב לכזה שנתן לו חלק ניכר מהמנדטים לקראת הבחירות. משטרת ישראל מקיימת קשר ישיר עם גולשיה ברשתות, כמו גם חלק נכיר מהפוליטיקאים וראשי הערים בישראל. כיום, המדיה החברתית היא חלק אינטגרלי בשיווק ופרסום העסק, ממש כמו אתר אינטרנט או מספר טלפון.