מה חשוב לדעת על פרסום בגוגל

ניקוי מוניטין


בעלי עסקים ואחרים שבמוקדם או במאוחר יידרשו לעסוק בנושא שנקרא פרסום בגוגל, גם אם לא חשבו על זה מלכתחילה ולא תכננו תקציב לכך. היתרונות של פרסום זה כל כך גדולים כך שבמוקדם או במאוחר יצטרכו במקרים רבים לחשוב על האפשרות הזאת.

ניקוי מוניטין
מה חשוב לדעת על פרסום בגוגל

יש לציין כי גם אם אינכם מבינים כל כך בשיווק דיגיטלי עדיין חשוב ללמוד על התחום הזה לפחות כמו שהייתם לומדים על פרסום מודעות בעיתונים ובשלטי חוצות בעידן הקודם לאינטרנט. זהו הבסיס של כל קידום עסק והנראות שלו וזה משהו שחייבים להבין כדי לדעת עד כמה זה משפיע עליכם ועל תנועת הלקוחות אליכם. זה חלק בלתי נפרד מהלמידה על השיווק והפרסום של העסק שלכם, ומכיוון שהוא זול יחסית לאין ערוך מפרסום בדפוס ושאר המוצרים מומלץ לפחות להבין במה מדובר כדי לנצל אותו לטובתכם.

כיצד פרסום בגוגל עובד למענכם?

  • גוגל והמדיה החברתית אינם אותו דבר – יש להבין כי פרסום בפייסבוק ובאינסטגרם אינו פרסום בגוגל. כלומר, פייסבוק הוא רשת חברתית ענקית סגורה שמופיעה בגוגל וגוגל היא מנוע חיפוש שכולל אותה בתוצאות החיפוש שלו אבל אינה מופיעה בפייסבוק עצמו. זה חשוב מאוד לזכור את זה בכל פעם שמדברים אתכם על קמפיין מדיה חברתית ומודעות ממומנו בפייסבוק או בגוגל. לא כל מי שמחפש אתכם נמצא בפייסבוק ולכן הוא ימצא אתכם רק בגוגל כי לשם נכנסים כולם בסופו של דבר לעשות חיפושים.
  • מודעות בתשלום מופיעות גם בראש טבלת החיפושים – כשאתם עורכים את החיפוש שלכם בגוגל אחר המותג שלכם ונדהמים לראות את המתחרים שלכם מופיעים ראשונים, בדקו אם מדובר בראש הרשימה שבה נמצאים כל מי שקנה את מקומות או שמדובר בתוצאה אורגנית התוצאות האורגניות שמתקבלות כתוצאה מהפופולריות האמיתית שלכם יופיעו מיד אחר כך. זו סיבה נוספת לקנות פרסום בגוגל. המחירים של המודעות האלה הם בהתאם.
  • מודעות בגוגל מופיעות גם לצד תוצאות החיפוש – הטרגוט של קהל היעד שלכם והחיפוש שהם עושים לכל מיני שירותים ומוצרים שנחוצים הם מחבר את שניהם יחד על המסך. כך שמתקבלת רשימה של תוצאות חיפוש ולצדה עוד מודעות של אותם שירותים ומוצרים שהם מחפשים, אבל של בעלי עסקים בתשלום שהחליטו להבטיח את ההופעה שלהם לעיני הלקוחות הפוטנציאליים. זה הפרסום הנוסף בגוגל בתשלום ומכאן אתם מבינים את חשיבותו ואת את מחיריו.
  • קמפיין אדוורדס מהו? – זהו קמפיין מודעות בתשלום שמתפרסמות בגוגל ועליהן משלמים לפי מספר ההקלקות על המודעה. לגוגל יש כמה תעריפים ומבצעים להציע לכם בנוגע לכך, ולכן בסופו של דבר אפשר למצוא את התקציב והפרסום שמתאים לכם.
  • רק מומחים יעילים באמת בפרסום בגוגל – מיליוני אנשים מחפשים בגוגל מדי יום. כדי למצוא את האנשים שצריכים אתכם במדויק חובה לבנות קמפיין שיש בו גם את מילות החיפוש הנכונות, גם ניסוח שמדבר אליהם, גם מודעה שעומדת בכללי גוגל ואינה מתחכמת להם וגם מציאת קהל היעד הנכון בפילוח מדויק למדי. מדובר בשילוב של תוכן מדויק עם ניוח סטטיסטי וידע רב מתי כדי להשיק כל קמפיין ומתי כדי לנצל אותו. השקת קמפיין כזאת אינה דבר של מה בכך ולכן כדאי להקשיב לאנשי המקצוע שמבינים בכך יותר.
  • גוגל אוהבת פרסום בתשלום – יש ויכוחים שונים על גוגל והאמצעים שלה אבל ידוע לנו כבר שנוסף על הפילוח והאיור הקפדני של תוכן אורגני כדי לקדם אתכם בדרך הכי טבעית, יש להם גם אמצעים שונים לקדם מי שמשקיע יותר בפרסום בכל מיני דרכים. גוגל אוהבת בעלי עסקים שמשלמים על מודעות ולכן כל קמפיין או רכישת מודעה יכולים להשפיע גם על הנראות שלכם.

יכול גם לעניין אתכם: