ממה צריך להיזהר כשמעלים תוכן לאתר



לתוכן באתר חשיבות עליונה בעיני גוגל, אולי אפילו העליונה ביותר. התוכן הוא האמצעי הברור ביותר עבור גוגל להבנת מידע מכל סוג שהוא. תחשבו על זה, הרי מחשב עדיין לא מסוגל להבין תמונה או צליל, לתרגם ולעבד אותם לכדי מידע. כאשר אנו מעלים תוכן לאתר שלנו, אנו עושים זאת במטרה למשוך גולשים, לעניין אותם ולספק להם בדיוק את המידע אותו הם חיפשו כשהם הגיעו לאתר שלנו.

הדבר משרת מטרה עסקית של שירות ללקוח ויצירת ערך בעיניו, וכן מטרה לקידום אתרים – להפוך את האתר שלנו לנראה ומובן ביותר עבור גוגל.

אחת לתקופה גוגל מעדכן את אלגוריתם החיפוש שלו בעדכונים שמטרתם לשפר את איכות התוכן ברשת, עדכונים שבעקבותיהם מגיעות נקודות אליהן חשוב מאוד לשים לב.

תוכן משוכפל

היזהרו מתוכן משוכפלמאז ומתמיד גוגל לא אהב תוכן משוכפל. רשת האינטרנט היא רשת לוגית, המחוברת באמצעות שרתי אינטרנט ברחבי העולם. אף על פי
שברשת זו יש תוכן רב, אנו לא צריכים תוכן משוכפל, הרי אם התוכן כבר נמצא באתר מסוים, כל שעלינו לעשות הוא ללחוץ על כפתור ולהגיע אליו. לכן תוכן משוכפל הוא מיותר והפניות עדיפות. במידה ונרצה לתרום מידע חדש על תוכן קיים, ניתן להשתמש באזכורים מתוכן זה או לשכתב את המידע המצוי בתוכן זה על מנת לספק את אותו התוכן בצורת הגשה אחרת לקורא, וכמובן גם לגוגל.

במידה ואתם עובדים עם כותבי תוכן חיצוניים, אתם יכולים לבצע בדיקת מקוריות פשוטה מאוד של התוכן על ידי שימוש בכל אחד מכלי התוכן המשוכפל המצויים ברשת. כל שעליכם לעשות הוא להקיש בגוגל plagiarism check, ושפע של תוכנות לבדיקת מקוריות יקפצו לנגד עיניכם.

צפיפות מילות מפתח

בימיו הראשונים של גוגל, הדרך שבה אותרו נושאים מרכזיים מתוכן מסוים הייתה באמצעות צפיפות מילות מפתח בעיקר. כך המטרה של כותבי תוכן באתרי אינטרנט הייתה לשלב את מילות המפתח או הביטויים הנדרשים בטקסט כמה שיותר פעמים. היום המצב קצת שונה וגוגל יכולה לזהות ניסיונות כושלים לשימוש מוגזם בביטויי מפתח מסויימים ומעניש אתרים שעושים זאת, לכן צריך להיזהר כשמעלים תוכן באתר בצפיפות מסוג זה. צפיפות מילות המפתח בטקסט צריכה להיעשות בצורה טבעית, כך שגם אם המאמר נכתב למטרות קידום אתרים, עדיין ניתן יהיה לחשוב שמדובר במאמר אינפורמטיבי נטו.

חלוקה לכותרות

חלוקה לכותרות משפרת את הטקסט בכמה רמות. תארו לעצמכם טקסט ללא מרווחים הנכתב בעמוד שלם, שורה אחר שורה. מייאש נכון? חלוקה ברורה לכותרות משנה מאפשרת לגוגל להבין את ההקשרים בין נושא העמוד המרכזי לתתי הנושאים בו, ולדלות ביטויי מפתח הקשורים לנושא הטקסט המרכזי.

התייחסות לזכויות יוצרים

אז ממה עוד צריך להיזהר כשמעלים תוכן באתר? כאשר אנו מעלים תמונות או סרטוני וידאו, ואפילו ציטוטי טקסט ממקורות אחרים, חשוב לכלול התייחסות לזכויות היוצרים על מנת להימנע מתביעה בגין פגיעה בזכויות יוצרים ועל מנת לשפר את ההתאמה של האתר לגוגל.



Leave a Reply

האימייל לא יוצג באתר.