עקרונות הכתיבה השיווקית בדיגיטל



שיווק ופרסום בדיגיטל הינה הגדרה כללית למגוון רחב של פלטפורמות כגון: מנועי חיפוש, רשתות חברתיות, קמפיין פרסומי באמצעות באנרים, ניוזלטרים, פרסום ביוטיוב, תוכן שיווקי בפורטלים הגדולים וכדומה. ברוב המקרים, מהלכי פרסום ושיווק בדיגיטל מבוססים על תכנים שיווקיים המסייעים לקדם, לשווק ולהפיץ את הבשורה השיווקית במרחבי הרשת.

לצורך ניהול קמפיינים שיווקיים בדיגיטל, מנהלי הקמפיין נעזרים בתוכן המבוסס ברובו על כתיבה שיווקית ממוקדת מטרה, כאשר עקרונות הכתיבה השיווקית בדיגיטל כוללים בין היתר את הגדרת מטרות הפעילות השיווקית, פילוח קהלי היעד הרלוונטיים לסוג הפעילות והמוצר או השירות המשווק, אפיון צרכי הלקוחות הרלוונטיים וניסוח שיווקי של יתרונות המוצר/שירות והערך המוסף אותו הוא מעניק לעושים בו שימוש. הכתיבה השיווקית המיועדת לצרכי יישום מהלכי שיווק ופרסום בדיגיטל, מיושמת על ידי אנשי תוכן וקריאייטיב העוסקים ומתמחים ביצירת תוכן שיווקי לאפיקי המדיה המסורתיים כגון: עיתונות לצד יצירת תוכן שיווקי לאפיקי המדיה החדשים בדיגיטל. אנשי התוכן והקריאייטיב הנדרשים לכתיבה שיווקית לצורך פרסום ושיווק מוצרים ושירותים בדיגיטל, מבססים את עבודתם על מספר עקרונות כתיבה עיקריות:

1. אפיון המוצר/שירות
2. אפיון קהל היעד הרלוונטי למוצר/שירות
3. זיהוי צרכי הלקוחות הרלוונטיים לשימוש במוצר/שירות המשווק
4. תיאור המוצר/שירות ומתן דגש ליתרונותיו היחסיים
5. הטמעת תכנים מניעים לפעולה בתוך גוף הטקסט

עקרונות אלו עומדים מאחורי כל כתבה שיווקית אליה אתם נחשפים ברשת האינטרנט ובפלטפורמות הפרסום והשיווק הנוספות בדיגיטל והם מהווים חלק בלתי נפרד מביסוס מעמדו של המוצר/שירות המשווק במרחבי הרשת.

הכתיבה השיווקית ברשת

הכתיבה השיווקית משמשת בין היתר לצרכי הזנת תכנים שיווקיים באתרי אינטרנט, קידום אתרים ברשת האינטרנט, פרסום תוכן שיווקי בפורטלים הגדולים, ניהול דפי פייסבוק עסקיים, הפצת ניוזלטרים ותכנים אחרים באמצעות הדוא"ל, וכמו כן, היא משמשת לצרכי כתיבת תסריטים לסרטוני תדמית, ראיונות מקצועיים עם אנשי מקצוע, סרטוני וידאו בהם מוצג אופן השימוש במוצר/שירות וכדומה.
כיום, יותר ויותר חברות מסחריות ועסקים קטנים ובינוניים המפנים תקציבי פרסום ושיווק לדיגיטל, מודעים לחשיבותו הרבה של התוכן השיווקי ורבים מהם מפנים משאבים רבים לצורך יצירת תכנים שיווקיים המותאמים לאופי וסוג הפעילות השיווקית אותו הם מקיימים במרחבי הרשת. בניגוד לאפיקי המדיה המסורתיים (עיתונות ומוצרי פרינט), הכתיבה השיווקית ברשת מאפשר למשווקים לשנות באופן דינמי את הכותרות והתוכן עצמו בהתאם לתוצאות המהלך השיווקי בכל רגע נתון. לצורך כך, מנהלי השיווק והפרסום בדיגיטל נעזרים במערכות וכלים מתקדמים המסייעים להם לפלח את תוצאות הקמפיין בכל רגע נתון.