פרסום ושיווק באינטרנט? תפקידן של רשתות חברתיות בתהליכי קבלת החלטות רכישה

כך תתחילו את הדרך שלכם בפייסבוק


לרשתות החברתיות מספר תפקידים בולטים בהקשר של פרסום ושיווק באינטרנט:

א. הדגשת הערך המוסף של המוצר – פתרונות שיווק דיגיטלי מתמקדים בהדגשת הערך המוסף של מוצר מסוים. קמפיין נכון של פרסום ושיווק באינטרנט אמור להדגיש את היתרונות של מוצר מסוים על פני המתחרים וכך להגדיל את המכירות.כך תתחילו את הדרך שלכם בפייסבוק

ב. פילוח פרסום לפי קהלי יעד – עידן השפע מביא איתו היצע גדול של אפשרויות, אבל רוב הגולשים מעדיפים להתמקד רק באופציות שרלוונטיות עבורן. הדרך להגיע לקהל היעד הרלוונטי היא באמצעות פרסום ושיווק באינטרנט לאחר פילוח ממוקד של תחומי עניין, גילאים, רכישות קודמות, מצב כלכלי ועוד. כל המידע הזה נמצא בפרופילים של הרשתות החברתיות והוא נגזר מתוך הפעילות של הגולש.

ג. הנעה לפעולה – אחד התפקידים החשובים של רשתות חברתיות בתהליכי קבלת החלטות רכישה הוא להניע לקוחות לפעולה. השלב הזה מתבצע לאחר שהגולש כבר החליט שהוא רוצה מוצר מסוים, וכעת רק נותר להביא אותו אל החנות או להכניס אותו לאתר שמאפשר רכישה מקוונת. כאן נמדדת התועלת של פרסום ברשתות חברתיות ופתרונות שיווק דיגיטלי.

מי יכול להיעזר בפרסום ברשתות חברתיות?

פרסום ברשתות החברתיות מיועד למעשה לכולם. השאלה היחידה היא כאמור כיצד מפלחים כל מסר שיווקי בהתאם לצרכים ולתקציב של קהל היעד, אך באופן עקרוני ניתן להפעיל את הקמפיין בעת ובעונה אחת עבור מבוגרים, צעירים, ילדים, גברים ונשים מכל רחבי העולם. השיטה הזו מתאימה לעסקים קטנים וגדולים, חברות וארגונים ולמוסדות ציבוריים. היא מאפשרת גם לנותני שירות עצמאיים להציע את עצמם ברשת האינטרנט ולהבליט את הערך שלהם על פני המתחרים.

בניגוד למה שנהוג לחשוב, אין צורך בתקציב גדול ודרמטי כדי ליהנות מהיתרונות של פרסום ושיווק באינטרנט. אפשר להתייעץ עם נציגי חברות כמו מסה מדיה ולברר על תקציב ספציפי של פתרונות שיווק דיגיטלי. הקמפיינים המוצלחים מביאים תוצאות במהירות וניתן למדוד את יעילותם המצטברת.