קידום אתרים באינטרנט


כדי להצליח היום ולקבל חשיפה לאתר שלכם, עלינו להשתמש בכלים שונים לקידום אתרים באינטרנט. המשמעות היא שהאתר שלנו יופיע גבוה ככל הניתן בתוצאות החיפוש הרלוונטיות במנועי החיפוש – מה שיעודד אנשים להקליק ולהיכנס.

קידום אתרים באינטרנט - איך לוודא שהלקוחות מוצאים אותך

קיימות שתי שיטות מרכזיות לקידום אתרים:

הראשונה היא קידום אורגני – כזה שמקדם את האתר בתוצאות החיפוש של גוגל באמצעות מספר שיטות פשוטות והרבה היגיון.

השיטה השנייה היא קידום ממומן – תשלום לגוגל עבור הופעה בתוצאות הממומנות בגוגל (בראש עמוד התוצאות, בסופו ו/או בצדי העמוד).

על קידום אתרים אורגני וממומן

  • מהו קידום אורגני?
    המשמעות של קידום אתרים באינטרנט היא פשוטה למדי: בחיפוש ביטוי מסוים, האתר שלכם יופיע כמה שיותר גבוה. בניגוד לקידום הממומן, מי שלוחץ על התוצאה המפנה לאתר שלכם – לא יגרום לכך שאתם תשלמו לגוגל, ולכן קידום זה נקרא אורגני – משום שהוא דורש זמן ומאמץ כדי להפוך את התוצאה שלכם לרלוונטית וכדי לעמוד בראש התוצאות בגוגל. לצורך כך מכניסים לאתר תכנים עם ביטויי מפתח, משפרים את הקוד, מכניסים דפי נחיתה, ומשקיעים לא מעט עבודה.
  • מה עלות הקידום האורגני?
    העלות של קידום אתרים אורגני נקבעת לרוב לפי סך השירותים שתשכרו, לפי התחייבות לכמות מסוימת של חיפושים, לפי גודל האתר שלכם, תחום העיסוק של האתר ועוד. התעריף הוא בדרך כלל חודשי.
    עבור עסקים קטנים ובינוניים התעריף החודשי הכללי נע בין 2,000 ל6,000 ש"ח – תלוי בפרמטרים רבים.
  • מהו קידום ממומן?
    הצד השני של קידום אתרים באינטרנט הוא בקידום הממומן. בעבר, מודעות הקידום הממומן היו אך ורק בראש הדף. כיום לעומת זאת הן נמצאות גם בצדי הדף, ואף בחלק התחתון. בחלק מהיישומים שלגוגל, המודעות הללו אף נמצאות במקומות נוספים כמו בתיבת המייל, בהתאם למוצרי גוגל שבהם המשתמש עושה שימוש. החשיפה לקידום הממומן עומדת כיום על 30% מסך הגולשים אל מול 70% קליקים על תוצאות הקידום האורגני.

באופן כללי

חשוב מאד להבין שכיום, פרסום וקידום אתרים באינטרנט לא עוסק רק בשיטה אחת. למעשה זהו שם כולל לכל הטכניקות שדרכן תקדמו את האתר – כולל קידום אורגני וממומן, שימוש ברשתות חברתיות, הכנסת תוכן אפקטיבי, ועוד.