קידום ממומן – PPC

שתי אפשרויות פרסום בגוגל: אורגני וממומן

בעלי אתרי אינטרנט נדרשים לבצע קידום במנועי חיפוש. במאמר הבא נסביר על ההבדל בין מימון קידום מן הסוג הזה לבין קידום אורגני, ונצביע על הפרמטרים הקובעים את הצלחת הקידום

קידום ממומן הוא שיטה פופולארית לניהול קמפיינים ופרסום במנועי חיפוש. המונח PPC מייצג את ראשי התיבות Pay Per Click והמשמעות היא שניתן לקבוע מראש את גובה התקציב, ולשלם רק כאשר גולש לוחץ על המודעה. הקידום אחראי על רוב הפרסומים הנמצאים על גבי דף התוצאות במנוע החיפוש של גוגל. היות ומדובר על מנוע החיפוש הפופולארי בעולם ורובם המוחלט של הגולשים עושה בו שימוש, הקידום צריך להיות חלק בלתי נפרד ממערך השיווק והפרסום של כל אתר אינטרנט.

למידע נוסף על קידום אתרים באינטרנט

המודעות הממומנות מופיעות בראש או בצד העמוד של תוצאות החיפוש. הן מסומנות על ידי רקע בצבע מעט שונה מתוצאות החיפוש הרגילות, אותן ניתן לקדם רק בצורה אורגנית.

הקידום עצמו מבוצע עם מערכת הפרסום של גוגל אדוורדס. המערכת מאפשרת לעסקים ולבעלי אתרי אינטרנט להציג מודעות ממומנות בראש עמוד התוצאות של ביטוי חיפוש מסוים. גולשים הנחשפים למודעות ומעוניינים להיכנס לאתר מקליקים על המודעה, מוקפצים לאתר והמפרסם משלם עבור כל קליק. המחיר של הקליק משתנה בין תעשיות וביטויים: ככל שהביטוי פופולארי יותר, כך מחירו יעלה.

היתרונות והחסרונות של הקידום הממומן

מודעות ממומנות מאפשרות למקדם לקבוע סכום לפרסום מראש ולהחליט על ביטויים רצויים לקידום. בנוסף, יש עוד יתרונות של שיטת הקידום הזו לעומת קידום אורגני:

  • קידום ממומן - שליטה בתוצאות החיפושחשיפה מיידית
  • יישום מהיר של ביטויי חיפוש אקטואליים
  • יכולת להופיע במאות ביטויים במיקומים גבוהים בו זמנית
  • שליטה מלאה בתקציבים

 

את הקידום ניתן לבצע לבד ועל בסיס היכרות וניסיון מעשי עם מערכת אדוורדס, אך חשוב לזכור גם את החסרונות:

  • העדפה של גולשים כלפי תוצאות אורגניות
  • הוצאות גבוהות בביטויים פופולאריים
  • צורך ביצירת קבוצות מודעות והיכרות עם קהל היעד

מתי כדאי להעלות קמפיין PPC ואיך עושים זאת?

כדאי להעלות קמפיין ממומן כאשר משיקים מוצר חדש, אם יוצאים במבצע מיוחד או כשמעוניינים להעלות באופן מהיר ומיידי את אחוזי הגלישה לאתר. השיקולים של העסק נובעים מתוך התקציב העומד לרשותו והתחום בו הוא מתמחה. תכנון נכון של קמפיין חוסך הוצאות בטווח הקצר והארוך והוא יכול להיות מאוד אפקטיבי.

ידע מעמיק בניהול קמפיין PPC משפר את התוצאה. על מנת לעשות זאת יש ללמוד על המערכת, להבין את שלבי הקמת הקמפיין ולנהל אותו באופן יומיומי כדי לבצע התאמות ושינויים. חשוב מאוד להסיק מסקנות לגבי הקמפיין ולשמור על מיקומים עליונים כדי למקסם את החזר ההשקעה. בנוסף, רצוי להתייעץ עם אנשי מקצוע לפני שמבצעים מהלכים יקרים וכך להימנע מנזקים למותג ולאתר.