קידום אתרים סלולריים בעקבות העדכון של גוגל

קידום סלולרי


אם למישהו עוד היה ספק שהסמארטפונים ישנו בצורה משמעותית את עולם קידום האתרים, הגיע העדכון המשמעותי של גוגל באפריל 2015, והבהיר שגם מבחינת התאגיד הענק ששינה את האינטרנט ובעצם גם את העולם ברור לחלוטין שהגלישה דרך הסלולריים חייבת לקבל תשומת לב רבה.

מה זה בעצם Mobile Friendly?

יותר ויותר גולשים מגיעים ליותר ויותר אתרים כשהם מחזיקים ביד סמארטפון ולא כשהם יושבים ליד מחשב נייח ומול מסך גדול (על פי הערכות שונות נכון לתחילת 2015 כשליש מהגלישה מתבצעת בדרך זו). כשגולש מסוים מחפש מידע כזה או אחר, גוגל רוצה להציג בפניו את האתרים האיכותיים ביותר, ובאופן טבעי התאמה מרבית לגלישה סלולרית היא פרמטר בעל משקל נכבד – וזו בדיוק מטרת העדכון הנ"ל של גוגל: להוסיף את הפרמטר של ידידותיות למובייל לציון שהיא מחלקת לכל דף אינטרנט. באופן טבעי כל מי שעוסק בקידום אתרים, ורוצה שהאתרים אותם הוא מקדם יזכו להופיע במקום גבוה בתוצאות החיפוש הסלולריות הרלוונטיות, חייב לקחת זאת בחשבון.

איך להפוך אתר ל"ידידותי למובייל"?

על מנת שהאתר אכן יהיה Mobile Friendly ממליצה גוגל (וכך גם אנשי מקצוע מנוסים בכל הקשור לקידום אתרים בסלולר ובכלל) על שורת צעדים חשובה במיוחד:

  • פשטות – אתר סלולרי חייב להיות פשוט ולאפשר לכל גולש לבצע כל פעולה בקלות ובאופן מיידי. הכלל Less is More תקף במיוחד כשמדובר באתרים שכאלה וכדאי לזכור אותו כשמתכננים את האתר.
  • תמציתיות – אמנם ישנם לא מעט סמארטפונים בעלי מסך גדול יחסית, ובאופן כללי התצוגה של תכנים על גבי המכשירים הסלולריים השתפרה פלאים, אולם עדיין אופי הגלישה הוא כזה שלמעט מאוד גולשים יש סבלנות לקרוא תכנים ארוכים. בהתאם מומלץ להשתדל להציג תוכן בעל ערך בא
    קידום סלולרי
    קידום אתרים סלולריים

    ופן תמציתי (שעדיין יכול להיות מעמיק ובכל אופן מאיר עיניים).

  • ניווט – חייב להיות מתוכנן היטב ולאפשר הגעה מהירה לכל פריט מידע באתר.
  • יצירת קשר בקלות – פרטי יצירת הקשר חייבים להופיע באופן בולט. בפרט כדאי מאוד להדגיש מספר טלפון, וכמובן ליצור את האופציה של חיוג מיידי באמצעות הקלקה אחת, על כפתור גדול ומודגש.
  • וידיאו – אמנם גולשים, גם בסלולרי, אוהבים קטעי וידיאו (כל עוד יש להם ערך אמיתי, כמובן) אולם מומלץ לשבץ כאלה רק אם יש לכך הצדקה של ממש ובתנאי שהם לא מאטים את קצב עליית האתר, שמבחינת גוגל הינו פרמטר חשוב מאוד.

אתר רספונסיבי או מותאם למובייל?

באופן כללי קידום אתרים במובייל נשען על בנייה מושכלת, ובהתאם ישנה חשיבות רבה להחלטה אם ליצור אתר רספונסיבי (אתר אחד שמתאים את עצמו לכל מסך, בין אם של סמארטפון ובין אם של מחשב נייח) או ליצור אתר ייחודי לסלולר.

ישנן גישות שונות לנושא, ולכל אחת הבחירות הנ"ל יש גם יתרונות וגם חסרונות, אולם עושה רושם שעדכון האלגוריתם של גוגל מתווה כיוון ברור, ומעתה יותר ויותר עסקים יקימו אתר שמותאם במיוחד למובייל.