קידום אתר חנות באינטרנט

קידום אתר חנות


בעידן האינטרנט של ימנו ניתן להעביר בקלות ובמהירות מידע, לפרסם, לספק תוכן ואף למכור מוצרים ושירותים. פעילות דיגיטלית זו ניתן לבצע כל העת 24/7 באמצעות אתרים מותאמים הנבנים עבור יעדים שונים – מסחריים, פרטיים, מוסדיים ועוד. הליך בניית אתר אינטרנט נעשה במספר שלבים מרכזיים וחשובים החל מאפיון האתר ובבחירת אסטרטגיית מיתוג תוך כדי חשיבה על אופי הלקוחות, דרישותיהם והצרכים שלהם. לכל אתר יש צורך בעיצוב מתאים המשלב מלל לצד תמונות, גרפיקות וכדומה. יש צורך לבנות את האתרים בהתאמה לפעילות בעליהם ובונים אותם מומחים לנושא אשר משתמשים בכלים שונים שנועדו לכך. בנוסף חשוב גם לטפל בבחירת שם דומיין, מערכת ניהול, תחזוקה עתידית שוטפת, אחסון וכדומה.

אתר חנות – הדגשים הבולטים

במקרה של בניית אתר חנות אונליין יש צורך לתת דגש מרכזי על מהות ופילוח המוצרים הנמכרים – הדבר יעזור, בסופו של יום, ליצורקידום אתר חנות תנועת גולשים וגידול מכירות לאורך זמן. אתרי חנות מקוונים רבים נבנים בשנים האחרונות על פלטפורמת וורדפרס הפופולרית שהינה מערכת ניהול אולטימטיבית יעילה מאוד הניתנת לתפעול בקלות על ידי מנהלי החנות או הצוות האחראי. יש לזכור כי תפעול חנות מקוונת דורש גמישות וזמינות מקסימלית – יש צורך לעדכן מוצרים, לשנות מחירים, לבצע תיקונים ושיפורים וכל אלו חייבים להתבצע און ליין ובמהירות. מומחים הבונים את אתר החנות מתאימים אותה בצורה מרבית לפעילות העסק כדי שיוכל להפיק ממנו את המרב לטווח ארוך.

יש אתר… האם הוא מקודם?

אתר חנות מקוון, גדול או ותיק ככל שיהיה, חייב להיות מקודם היטב ברשת על מנת לזכות לחשיפה ולקוחות. לגוגל יש את מנוע החיפוש הגדול והיעיל ביותר בעולם ומשום כך, מומחים לקידום אתרים מכוונים אליו את מרב אמצעי הקידום והפרסום וזאת באמצעות בשני אפיקים עיקריים – קידום ממומן וקידום אורגני. קידום ממומן נעשה באמצעות הקלקה על ביטוי ומילות מפתח נבחרות. עבור כל הקלקה משלם הלקוח לגוגל וזו חושפת את הגולש לעמוד הנחיתה הרלוונטי של המפרסם. קידום זה נחשב מהיר ואפקטיבי לטווח הקצר אבל עלותו גדולה יחסית מאחר ויש צורך בהשקעה כספית על בסיס קבוע ולא כל לקוח מסוגל יכול להעמיד תקציבים מסודרים וגדולים מן הרגע הראשון. לעתים תקציב הפרסום נגמר במהרה טרם הגעת ההכנסות הראשונות מהמכירות.

אפיק קידום אחר יעיל ופופולרי מאוד הינו הקידום האורגני – כאן מדובר על אסטרטגיית קידום הכוללת אופטימיזציה של האתר למנוע החיפוש, בניית קישורים והמלצות ברחבי הרשת לאתר וכתיבת תוכן הכללת מאמרי שיווק, מאמרים אינפורמטיביים וכו' אשר כוללים מילות מפתח אשר נבחרות בהתאמה לפעילות העסק. מנוע החיפוש של גוגל יודעים לזהות כתיבה איכותית ונכונה ויעדיפו לקדם אתר המוסיף ערך רב לקוראים הגולשים. ישנם מומחי קידום רבים הממליצים לשלב את שתי השיטות כדי ליצור אפקט יעיל לטווח הקצר והארוך בהתאם למטרות העסק.