קליקים ללא הגבלה – ממה כדאי להיזהר?

"ללא הגבלת קליקים" - האם זה משתלם לכם?


עסקים קטנים וגדולים כאחד מוכנים להוציא סכומים בלתי מבוטלים על מנת להופיע גבוה ככל האפשר בתוצאות החיפוש בגוגל. הם עושים זאת בתקווה כי כמות ההקלקות על הקישור לאתר שלהם תגדל ובהתאם לכך, גם ההכנסות.

קיימים כל מיני מונחים וביטויים בענף קידום האתרים אך אחד מהם תופס תאוצה בזמן האחרון – "קליקים ללא הגבלה". הכוונה לקידום האתר לדף התוצאות הראשונות הממומנות (התוצאות שבצד ימין של המסך) בסכום קבוע, ללא תלות בכמות ההקלקות. במילים אחרות: האם קידום ממומן שכזה הוא אכן אפיק משתלם או שמא מדובר בהבטחות סרק ובזבוז כסף? להלן מידע שיעשה לכם קצת סדר בבלגן- ממה כדאי להיזהר ולמה יש לשים לב לפני שבוחרים בכך.

אפשרויות הקידום בגוגל

בפני עסקים ניצבות שתי אפשרויות עיקריות לקידום האתר שלהם במעלה סולם התוצאות בגוגל:

  1. שתי אפשרויות פרסום בגוגל: אורגני וממומןהשיטה הראשונה היא הקידום האורגני, הגורם להופעת האתר בתוצאות חיפוש על פי דירוג מנוע החיפוש את איכות התכנים והקישורים המופנים לאתר. אופציה זו אינה מחייבת תשלום לגוגל.
  2. האופציה השנייה הינה הקידום הממומן – תשלום לגוגל על מנת שהאתר יופיע בתוצאות הממומנות כאשר נעשה שימוש במילות חיפוש מסוימות, מתוחכמות יותר או פחות. כל הקלקה לאתר בעקבות הופעת המודעה מחויבת בתשלום.

אין ספק כי קידום האתר ללא הגבלת קליקים נשמע כאופציה מבטיחה ביותר, שכן האתר יופיע תמיד בתוצאות הראשונות בגוגל בשימוש במילות מפתח מסוימות ולכמות הקליקים לא תהיה כל השפעה על התשלום החודשי

קליקים ללא הגבלה – הבטחות סרק או אפיק מבטיח?

הקידום הממומן (קרוי גם PPC – Pay per Click) אכן מאפשר חשיפה מיידית של האתר תוך קביעת מילות המפתח מראש. יחד עם זאת, יש לזכור כי מרגע הפסקת התשלום לגוגל, האתר צפוי להיעלם מהתוצאות.

קליקים ללא הגבלה אם כן, הוא מונח מטעה – שכן כל הקלקה בגוגל עולה כסף. אם עדיין אתם סקרנים לגבי הנושא, יש לבחון את ההבטחה קצת יותר לעומק. מי שיוצא בהצהרות ומבטיח תוצאות, קרוב לוודאי אינו חושף בפני לקוחותיו את נתון מספר ההקלקות האמיתיות של לקוחות באתרים דומים, בעקבות שימוש במילות חיפוש זהות. נתון זה ניתן לבדיקה על ידי חברות הקידום, כך שהן יודעות בדיוק מהו המספר המקסימלי הצפוי של ההקלקות.

אם, למשל, הציעו לכם לשלם 600 שקלים בחודש על שירות קידום ללא הגבלת קליקים, ובאותה העת מספר ההקלקות המקסימאלי הצפוי בחודש הינו 20, אזי גבו מכם 30 שקלים פר הקלקה בפועל – זוהי עלות גבוהה.

לא להתפתות להצעות של מותגים. בדקו בעצמכם.

עלויות הקידום

גוגל עצמו עשוי להציע לכם את אותו הקידום בעלות נמוכה במאות ולעיתים אף באלפי אחוזים! לכן, אל תתפתו להבטחות של "טייקוני" אינטרנט רק משום המותג שהם מייצגים. קחו בחשבון כי מילות המפתח שיוצעו לכם על ידי חברות אלה זולות (ברוב המקרים) וכמות ההקלקות המקסימליות נמוכה מלכתחילה, כך שאתם בסופו של דבר "תורמים" את כספכם ללא תמורה או ערך מוסף אחר.

לכן, רצוי לפנות מראש אל חברות PPC / SEO אשר שמות את כל הקלפים על השולחן ועוסקות גם בקידום אתרים אורגני, האופציה הבטוחה והיציבה ביותר לקידום האתר שלכם בגוגל.



Leave a Reply

האימייל לא יוצג באתר.