שיווק אתר חנות ברשת

קידום אתרים


אתר חנות מקוון ברשת נועד להציע ולמכור שירותים ומוצרים שונים לקהל הגולשים באינטרנט. למעשה, יכולת המכירה של האתר היא כמעט בלתי מוגבלת וככל שהביקוש הוא רב והיכולת הלוגיסטית של החברה לספק אותו ולעמוד ביעדים הינה טובה, הרי שכל אתר יכול לשגשג שהשמיים הם בהחלט לא הגבול.

על מנת להגיע למטרה זאת יש לתכנן היטב את בניית האתר, ולאחר שמשלימים אותה, לקדם אותו במרחבי האינטרנט. הן הבניה והן השיווק נעשים על ידי מומחים לנושא – יש כאלו המתמחים בבניית אתרים ואחרים היודעים לקדמם בדרכים שונות. חברות רבות עוסקות בשתי הפעילויות הללו גם יחד ובאחרות נוספות המשיקות להן. כך, יכול כל בעל חנות מקוונת לקבל שרות מקיף מחברה מקצועית אחת.

אסטרטגיה שיווקית מתאימה

בניית אתר ידידותי למשתמש חייבת להיעשות לאחר חשיבה אסטרטגית שמעורבים בה הבעלים ובוני האתר. הבעלים מכיר טוב מכולם את העסק שלו, יודע אלו מוצרים מובילים יש ברשותו ומי קהל היעד העיקרי לרכישות. מידע חשוב זה ואחר נוסף מועבר על ידו למומחים והם אלו אשר קובעים את הכלים אשר בעזרתם משתמשים. ברוב המקרים בשנים האחרונות בוחרים במערכת וורדפרס אשר מתאימה מאוד לכל חנות וירטואלית, יעילה וניתן להפעיל אותה בקלות רבה. לאחר הבניה יילמדו את הנהלת החנות והאחראים על הזנת התוכן את אופי השימוש בה. כך, יכול כל בעלים להוסיף מוצרים למכירה, לשנות תעריפים, להוסיף מבצעים, להשמיט פריטים שאזלו במלאי וכדומה. הכול בזמן אמת ובמהירות הבזק.

קידום האתר באינטרנט

ברגע שהאתר מוכן יש לקדמו במרחבי הרשת כדי שיופיע היטב בתוצאות החיפוש של גוגל – קידום אתר חנות באופן יסודי וטוב משמעתו שיווק מוצלח של האתר וחשיפתו לעיני לקוחות פוטנציאליים רבים ברשת. קידום ושיווק דיגיטלי בגוגל עושים בשתי שיטות עיקריות: הראשונה קידום ממומן והשנייה קידום אורגני. קידום ממומן מחייב תקציב פרסום גבוה. על ידי הקלקה על מילות מפתח נבחרות מקודם האתר כאשר הלקוח משלם לגוגל תשלום מסוים על כל הקלקה. קידום זה נחשב למהיר והתוצאות מגיעות במהירות. החברה חייבת להיערך לכך על מנת שתוכל לעמוד בביקושים גדולים בו זמנית. אחרת, היא עלולה להגיע למצב של תפקוד לקוי ולכישלון במכירות ובשיווק המוצרים.

אפיק אחר הינו קידום אתרים אורגני והוא מתבצע על ידי אופטימיזציה נכונה למבנה האתר, בניית קישורים וכתיבת תוכן ומאמרים קידום אתריםמקצועיים עם חשיבות לאיכות התוכן ולמסרים המועברים בו. מנועי החיפוש של גוגל יודעים לזהות כתיבה איכותית ויקדמו אתרים אשר מוסיפים ערך מוסף לקוראים. המידע שנמסר במאמרים אלו תורם למוניטין של האת ונשאר בו גם לאחר שפרויקט הקידום מופסק לתקופה, ומשום כך, יש לו תרומה שיווקית. מומלץ לקבל שירותי קידום מחברות בעלות מוניטין אשר יסייעו רבות בעת שיווק אתר החנות ויביאו לשגשוגו ברשת.