שיווק גרילה

פרסום גרילה, שיווק גרילה

פרסום גרילה הוא שיטת פרסום ייחודית, כזו שדורשת תשומת לב מיוחדת, אינטראקטיביות והשתתפות מצד הצופה, שלא תמיד אף מודע לעובדה שמדובר בקמפיין שיווקי או פרסומי.

לא פעם, הקמפיינים הללו מושכים לא מעט תשומת לב, ונחשבים מוצלחים למדי. אז איך הם יוכלו להתאים לעסק שלכם?

הדרך לפרסום גרילה מוצלח

  • התאמה אישית לעסק – הסוד הגדול של שיווק גרילה הוא דווקא פשוט – חשוב שהמסר יהיה מותאם באופן מושלם לעסק ולצורת הפרסום. כך למשל, מפרסמים סרטים רבים על מתקני המדרגות הנעות בקניונים ובמרכזים המסחריים – שהם המקומות שבהם הסרטים מוקרנים, וכך יוצרים התאמה מושלמת בין השניים. כך גם יוצרים פרסומות שלמות לרשתות מזון בחו"ל – בכניסה למנהרות ענק, כאשר נראה שדמות אדם "בולעת" ואוכלת את המכוניות – כרמז כמובן לתיאבון העז שחשים.
  • דוגמה לשיווק גרילה ל KitKat של נסטלההתאמה לקהל היעד – כשחושבים על פרסום גרילה, חשוב שגם תהיה התאמה טובה לקהל היעד. כך למשל, כשנעשה באנגליה קמפיין נגד עישון, הבינו שחלק ניכר מהמעשנים הכבדים הם מבוגרים ולא צעירים – ולכן השתמשו בספרים בתור פלטפורמה לפרסום המודעות, כאשר שתלו "סופים" של ספרים עוד לפני הסוף – כרמז לכך שהסוף של מי שמעשן יגיע לפני הזמן.
  • משאבים – לא פעם נהוג לחשוב כי שיווק גרילה חייב להיות יקר מאד. המצאות פעמים רבות היא הפוכה לגמרי. מודעת פרסום גרילה לא חייבת להיות יקרה יותר ממודעת פרסום רגילה. החוכמה היא בתוכן – כמו למשל מודעה גדולה לחיסכון בחשמל אשר נראית כבויה וחשוכה למחצה, אשר עלותה כשל שלט פרסום רגיל.

שיווק גרילה – השיטה גם עבורכם?

הדבר המעניין הוא ששיטות השיווק הללו  הא לא רק מיוחדות – אלא גם מתאימות לכל עסק וארגון באשר הם! כל מה שדרוש זה יצירתיות ולא יותר מידי משאבים להשקעה – ותוכלו ליצור פרסומת מעולה!

דוגמה לשיווק גרילה של שואב אבק