שיווק סלולרי

שיווק בסלולר - כיצד להתאים את העסק שלך לסמארטפון

עד 2011, מי שהיה מדבר על שיווק סלולרי נחשב למי שמתייחס לשוק אזוטרי למדי. כיום לעומת זאת, אין ספק שהתחום של פרסום בסלולר הופך להיות קריטי עבור כל עסק או ארגון שמעוניינים לקדם את עצמם. הנתונים מראים, כי 40%-60% מהאנשים שגולשים באינטרנט בקביעות – עושים זאת דרך מכשירי הסמארטפון שלהם. זהו נתח עצום, שאסור להתעלם ממנו, אך לא הרבה ארגונים שביצעו מהפך מלא בתחום.

אם כך, מה מייחד את השיווק הסלולרי אל מול השיווק בפלטפורמת המחשב הנייחים והניידים?

המאפיינים המיוחדים של פרסום ושיווק ברשת הסלולר

  • פלטפורמה אחרת – קודם כל, פרסום ושיווק סלולרי חייב להיות מותאם לפלטפורמה עצמה, ולחומרה והתוכנה של הטלפונים
    הסלולריים. יש לזכור שהמסכים הם קנטים יותר, פעמים רבות הם מבוססי מסך מגע, והאנשים  עושים בהם שימוש תוך כדי תנועה. הדבר אומר שהאתר צריך להיות בגודל המתאים, מותאם לממשק מגע, בכתב גדול, ולא מורכב מידי. גם דפי הנחיתה של
    האתר, חייבים להיות מותאמים לכך.
  • שיווק סלולארי באמצעות שירותי מיקום והתאמה למכשירזיהוי מקום – בכל מכשיר סלולרי כיום, ישנו מכשיר GPS מובנה שלרוב פועל כל הזמן. פרסום בסלולר יכול גם להיות מונחה מקום.
    כך, כשהמכשיר מזהה מיקום מסוים של הגולש – הוא יכול לשלוח לו הודעה שתציע לו להגיע למקום מסוים שנמצא באזור. מדובר בשיטת שיווק מעולה, שיכולה לתפוס את תשומת הלב של אנשים רבים.
  • הודעות ומסרונים – כמובן שדרך הסלולר אפשר ליצור גם רשימות דיוור מיוחדות שישלחו הודעות שונות.חשוב מאד שההודעות הללו באמת יהיו מושכות, אחרת הן מתויגות כדואר זבל. מדובר בשיווק סלולרי כולל הצעות למבצעים בלעדיים והודעה על מכירה מוקדמת רק לנרשמים.

פחות תוצאות, חיפוש ממוקד יותר

שימו לב שכאשר אדם מחפש מידע בסלולרי שלו – הוא יראה פחות תוצאות, בשל גודל המסך ותנאי השטח. לכן, שיווק סלולרי צריך להתאים לכך – ולקחת בחשבון שהתחרות היא גבוהה יותר על פחות מקומות, ויש להשקיע בכך את המשאבים הנדרשים.