כיצד לשלב את שני העולמות של התחום הדיגיטלי והמודפס?

דיגיטלי


דיגיטלי
דיגיטלי

לקוחות שרוצים ליהנות מכל העולמות צריכים לפנות לבית דפוס שיודע לשלב בין התחום הדיגיטלי והמודפס. שילוב מן הסוג הזה מתבצע במספר דרכים:

א. הדפסה דיגיטלית – זו שיטת הדפסה המהווה את הדוגמא הטובה ביותר לשילוב בין שני העולמות. בשיטה הזו מבצעים הדפסה ישירות מקובץ או תמונה דיגיטליים, אל מגוון סוגי מדיה. את רוב העבודות מדפיסים מתוך מחשבים, מצלמות דיגיטליות ומקורות דיגיטליים. ההדפסה עצמה מבוססת על שימוש במדפסת לייזר או מדפסת הזרקת דיו. הדפסה דיגיטלית כוללת שימוש בפורמט רחב והיתרונות שלה הם חיסכון בזמן והתאמה לפרויקטים דינאמיים בסדר גודל משתנה.

ב. קוד QR – עוד דרך לשלב את שני העולמות של התחום הדיגיטלי והמודפס היא להזין קוד QR על פני דף פיזי. קוד QR הוא למעשה הפניה לאתר אינטרנט, עמוד נחיתה או כתובת חיצונית אחרת. את הקוד סורקים בעזרת אפליקציה ייעודית המותקנת על הטלפון החכם. קוד QR נבחר על ידי הלקוח והוא יכול להתאים להדפסת הזמנות, עלונים, פוסטרים, פלאיירים ועוד.

ג. העברת קבציםבית דפוס מודרני משתמשים בשיטות דיגיטליות לצורך העברת קבצים. השיטות יכולות להיות דואר אלקטרוני, אחסון בענן, כונן USB, רשתות חברתיות וכן הלאה. העברת קבצים על בסיס פלטפורמה דיגיטלית היא מהירה ונוחה. הלקוח יכול לעדכן את נציגי בית הדפוס על שינויים בהזמנה, או לראות את התוצר לפני שהוא מגיע למכונות.

למה חשוב להשתמש בשיטות דיגיטליות בבתי דפוס?

התחום הדיגיטלי הוא כבר מזמן לא פריבילגיה של בתי דפוס ספציפיים ונדירים בלבד. זהו תחום המהווה חלק בלתי נפרד מעולם ההדפסות ואנשי המקצוע לא יכולים להרשות לעצמם להתעלם ממנו. בנוסף, גם הלקוחות צריכים להשתמש בשיטות הדיגיטליות ולחסוך לעצמם זמן, כסף ומאמץ.

השיטות הדיגיטליות משפרות את התוצר המודפס ומבטיחות שביעות רצון מלאה מצד כל הצדדים המעורבים בתהליך. אלו שיטות שמוכיחות את עצמן בבתי דפוס בכל רחבי העולם ולצרכים פרטיים או עסקיים. השיטות מתאימות ללקוחות בודדים או לחברות, תאגידים וארגונים המעוניינים לבצע פרויקטים גדולים בהוצאות מינימאליות בלבד.