5 אמצעי שיווק סמוי נפוצים

מוצרי קידום מכירות


פרסום סמוי משולב בתוך מוצרי קידום מכירות והוא מסייע לעסקים, חברות וארגונים. הנה 5 אמצעי פרסום סמוי נפוצים ואפקטיביים:

1. תוכן שיווקי
אמצעי הפרסום הסמוי הנפוץ ביותר הוא תוכן שיווקי. זהו תוכן המשולב בסרטים, סדרות, תכניות אירוח ואפילו תכניות חדשות. תוכן שיווקי הוא דרך מצוינת להבטיח את תשומת הלב של הלקוח למוצרי קידום מכירות. יחד עם זאת, שילוב לא אלגנטי של תוכן שיווקי עלול לגרום נזק ולפגוע בתדמית המוצר. הסוד הוא לבחור תוכן שיווקי שעולה בקנה אחד עם העלילה ואפיון הדמויות.מוצרי קידום מכירות

2. שימוש בצורות, אביזרים או צבעים
דרכים אלגנטיות להעביר מסר שיווקי או פרסומי יכולות להתבסס על שילוב צורות, אביזרים או צבעים מסוימים בלבד. כאן הדגש הוא על שימוש בצורות המזוהות עם הלוגו ועם המשווק. כך ניתן גם להימנע מסנקציות רגולטוריות.

3. תוכן ממומן
מוצרי קידום מכירות משולבים יותר ויותר בעיתונות הכתובה. כאן מדובר בעיקר על תוכן ממומן, שנרכש על ידי המפרסם במטרה לשווק מוצר או שירות. החוק מחייב את העיתון לפרסם בצורה בולטת הפניה לכך שמדובר על תוכן שיווקי, אך בפועל זה לא תמיד נעשה. לעתים גם מתווסף לעיתון מוסף שלם שניזון מתוכן ממומן.

4. אזכור בראיונות
מפורסמים שמשמשים בתור פרזנטורים משלבים פרסום סמוי במהלך ראיונות בעל פה. ניתן לראות את הראיונות הללו בתכניות אירוח בטלוויזיה, בכתבות בעיתון ובמוספי בידור, תרבות ואיכות חיים. אזכור של מותג מסוים בראיונות עם סלבריטאים שווה הרבה מאוד כסף. זו הסיבה לכך שהחברות מסכימות להשקיע באזכור כזה, לצד מוצרי קידום מכירות מסורתיים יותר.

5. רשתות חברתיות
אמצעי פרסום סמוי נפוצים קיימים גם בתקשורת החדשה. הדוגמא הבולטת ביותר לכך היא רכישת סטטוס ברשתות חברתיות, או קידום שמבוצע תוך שימוש בתמונות, אזכורים, ציטוטים, הפניות, קישורים ותיוגים. שימוש נכון ברשתות החברתיות משיג תועלת רבה. הוא מאפשר לפלח את קהל היעד ולהתאים עבורם מוצרי קידום מכירות. במידה והמוצרים עולים בקנה אחד עם אופי הקהל, המוצרים הופכים להיות ויראליים ומופצים במהירות לאתרים נוספים באינטרנט.